Willen we gebruikersnaam conventies? #8
Labels
No labels
bug
duplicate
enhancement
help wanted
invalid
question
wontfix
Prio - Hoog
Prio - Laag
Prio - Middel
styling
No milestone
No project
No assignees
6 participants
Notifications
Due date
No due date set.
Dependencies
No dependencies set.
Reference
MinBZK/Codeplatform#8
Loading…
Add table
Add a link
Reference in a new issue
No description provided.
Delete branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
We hebben nu verschillende schrijfwijzen voor gebruikersnamen. Willen we dat standaardiseren?
Ik zou liever zelf zien dat dit aan teams en organisaties zelf is, en dat we de emailadressen voor overheidspartijen prominenter een rol laten spelen, die bevatten namelijk volgens mij alle context die we echt nodig hebben.
Iets van een link met https://organisaties.overheid.nl/ lijkt me zinvol.
Op developer.overheid.nl kom ik ook zoiets tegen: https://identifier.overheid.nl/tooi/id/ministerie/mnre1034 (@tom.ootes weet jij hoe dit werkt?)
@johan.groenen daar doen we nog niet verschrikkelijk veel mee. Op dit moment hebben we zelf nog een database met organizations maar op termijn is het natuurlijk het idee om de (linked)-data van de organisaties op te halen via tooi.
Bij de Kiesraad laten we onze collega's zelf de keuze maken of ze op GitHub onder hun echte naam of met een pseudoniem/nickname bekend willen zijn. Hoewel we open werken voelt niet iedereen zich er ook comfortabel bij om daar dan ook hun (volledige) naam aan te verbinden.
De Digi Gilde teams hebben inderdaad ook de optie om onder een pseudoniem publiek te werken. Open werken is prima, maar in de context van je werk hoeft je naam niet op alle stukken te staan. Vergelijkbaar met dat namen in stukken worden weggelakt.
Willen we dan een pseudoniem conventie en echte naam conventie 😉?
Ik heb https://code.overheid.nl/MinBZK/Codeplatform/src/branch/main/docs/toegangsprocedure.md aangemaakt, daarin kunnen we iets opnemen