Uitzetten persoonlijke repositories #38
Labels
No labels
bug
duplicate
enhancement
help wanted
invalid
question
wontfix
Prio - Hoog
Prio - Laag
Prio - Middel
styling
No milestone
No project
No assignees
3 participants
Notifications
Due date
No due date set.
Dependencies
No dependencies set.
Reference
MinBZK/Codeplatform#38
Loading…
Add table
Add a link
Reference in a new issue
No description provided.
Delete branch "%!s()"
Deleting a branch is permanent. Although the deleted branch may continue to exist for a short time before it actually gets removed, it CANNOT be undone in most cases. Continue?
Zoals besproken op de eerste community meetup.
Kunnen we het maken van persoonlijke repositories uitzetten, en dit enkel voor organisaties mogelijk houden. Dan kunnen we later gaan verkennen hoe we dat soort functionaliteit willen aanbieden.
Ik was even aan het kijken of ik https://code.overheid.nl/johan.groenen/Codeplatform op private kon zetten, maar dat lijkt niet te kunnen. Weet iemand wat er met de PR gebeurt als ik 'm verwijder?
Korte toevoegen: de reden om persoonlijke repositories uit te willen zetten is vervuiling van het overzicht op https://code.overheid.nl/explore/repos en er geen filter bestaat om alleen organisatorische repositories te tonen.
Consequentie van deze keuze is dat developers op een andere persoonlijke projecten moeten doen en pull requests moeten voorbereiden. (Misschien kunnen we daar een instructie/suggestie voor geven.)
Zelf heb ik een persoonlijk project wat wel gelinkt is aan de overheid, maar die ik niet officieel onder MinBZK zou willen publiceren. Soms heb je een experiment en is het fijn als hier een plek voor is. Als code.overheid.nl de persoonlijke repo’s uitzet, dan zal ik voor deze experimenten in context van de overheid gebruik blijven maken van GitHub.
Ook vanuit het werk MijnOverheid Zakelijk weet ik dat er diverse zaken begonnen zijn als klein hobbyproject op een persoonlijke repo. Dat voelt veiliger t.o.v. direct het op de MinBZK organisatie te zetten.
Mijn voorkeur heeft het om de persoonlijke repo’s dus aan te laten staan.